onsdag 10 oktober 2007

Två mössor har det blivit!

Har inte hunnit sy så jättemycket nu men två mössor har jag hunnit med i alla fall! Hättan i brun manchester är i storlek 74/80 och är av samma typ som den blommiga jag gjort tidigare. Hade tänkt att Valter skulle få hättan, men han såg ut som en tjej i den...så "nä", det gick ej!

Eftersom det har börjat bli riktgit ruggigt här uppe i norrland så sydde jag en varm fleccemössa åt Valter i stället. Modellen är mycket bra, mössan sitter åt kring huvudet så att det inte blåser igenom:) Yttertyget är av brun fleece och fodret av beige fleece. Mönstret kommer från Ottobre och är i strolek 46, istället för tryckknappar valde jag att använda kardborreband. Dock blev det inte helt perfekt med kardborrebandet....måste dölja det bättre på nästa mössa!


















/Lento

4 kommentarer:

Gekko sa...

Fleecemössan var ju smart! Och snygg! Vilket Ottobre kommer mönstret ifrån?

p.lu.to sa...

Ja den är mycket praktisk! Sen vet jag inte om den är vindtät i och med att det bara är flecce, dock dubbel fleece! Mönstret finns i Ottobre 4/2007..den senaste:) Egentligen ska det vara öron på mössan, men jag tyckte det skulle ha blivit lite fjantigt:)

/Lento

p.lu.to sa...

Såg att 4/2007 inte alls var den senaste:) Nu finns det visst 6/2007!

Jes sa...

stört cool mössa, ser jätteskön ut, där kan inte vinden krypa in och göra några kalla öron.