måndag 8 oktober 2007

Hättapremiär!

Inspirerad av Florins underbara hättor ville jag också prova sy en hätta. Detta mönster består av enbart två delar med infodringar för att forma mössan. Denna var superlätt att sy, och fort gick det! Så otoligt roligt! Hittade mönstret i en bok jag lånat, tyvärr var den för liten för att kunna provas på min lillkille så jag fick använda en docka! Måste nog förstora mönstret så jag får till en hätta i större storlek...

Tyget är köpt på secondhand och fleecen kommer från en av mina före detta filtar:)


















Har även provat sy ett par supersnabba brallor åt lilleman. Mönstret består ävan här av endast två delar, tyvärr var jag lite snabb nät jag klippte ut delarna så jag missade sömsmånen...såegentligen skulle dem ha blivit något pösigare:) Nåja, V verkade nöjd i all fall!

Och så jobbar jag på Gekkos jacka.....ha tålamood!

/Lento

2 kommentarer:

Jes sa...

Vilken sött hätta, jätte gulligt tyg. jag har ett liknande mönster som jag ej provat ännu men det mönstret har inga infodringar, får kanske lägga till det.

p.lu.to sa...

Du måste prova sy en hätta! Det är jätte kul! De blir så gulliga:)