måndag 15 oktober 2007

Börjar snart att jobba...

...och då måste jag ju har en ny väska! Hittade detta tyg på scond hand i form av en gardinkappa. Mönstret har jag ritat själv inspirerad av Marimekkos väskor! Egentligen hade jag tänkt använda mellanlägg för att styva upp väskan, men i brist på det får man ta något annat. Hittade en bit markisväv somjag sydde fast med fodret och det blev faktiskt riktigt bra! Däremot har jag inte någon markisväv i axelsremmen för den hade jag redan sytt ihop då jag kom på idén...nästa gång får jag göra axelremmen styvare!

På insidan sydde jag en lite ficka med dragkejda för telefon och nycklar....borde nog ha gjort den större så att även börsen fått plats, det är lätt att vara efterklok:) Dessutom kanske det vore bra med en ficka utan dragkejda inne i väskan....det får nog också bli nästa gång! På utsidan sydde jag en stor ficka med kardborreknäppning,även där gjorde jag en lite miss, jag borde ha fodrat fickan! Nåja i det stora hela är jag mycket nöjd över min första väska i denna stil! Min mamma har pratat om att hon vill ha en typ Marimekkoväska, det kanske blir att sy en åt henne framöver!



/Lento

5 kommentarer:

Gekko sa...

Snygg! Smart med markisväv! Vet andra som använt fleece t.ex.

p.lu.to sa...

Tack! Ja flecce funkar ju säkert åxå,men det blir inte samma tyngd, bra iaf att veta om man är utan markisväv!

/Lento

Klockarbarn sa...

Kors i jösse namn vilken produktivitet det är här på denna bloggen. Jättefina saker.

Anonym sa...

Va fin den blev! Jag älskar verkligen det där tyget. Det gjorde ju sej kanon bra som väska oxå. Jag länkar självklart tebaks till Er.

Anonym sa...

Åh vilken fin väska och vilket härligt retrotyg!