söndag 21 oktober 2007

Filtpremiär!
















Har fått en beställning av min kära svägerska på en gåva till en liten ofödd parvel! Tänkte att en filt kunde passa, men med tanke på att parveln kommer att befinna sig i Australien vid födelsen under början av 2008 så kan fleece bli en aning varmt:) Har använt mig av ett härligt fd påslakan med ett underbart vackert mönster a la 70-tal. Till baksida använde jag grön lakansväv och inuti ett tunt joggingtyg.

Filten/täcket sydde jag ihop med overlocken och tanken var att vändsy och sedan dekorera med en täcksöm.....och så försökte jag....men min ovana med den nya maskinen resulterade i ett antal sprättningar och svordomar...vilket ett tag senare ledde till att jag tog fram min vanlig maskin och kantade med vitt kantband:) Tycker att det blev väldigt bra ändå! Jag får nog träna lite mera med det nya vrålåket:)

Hoppas nu att beställaren blir nöjd, annars blir nog lille Valter väldigt glad över en sådan!

/Lento

7 kommentarer:

Jes sa...

vilken härlig filt, underbart tyg du har valt. En filt är aldrig fel:)

Gekko sa...

Jättefin! Visst är det lite tråkigt att det inte bara är att införskaffa en maskin och sen köre på? Jag svär fortfarande över min, ofta! Fast jag skulle inte vilja vara utan den heller!

Cecilia sa...

Åh vilket fint tyg. Det ser ut som du har väldigt snygga filt-hörn också, kul!

Anonym sa...

Tack! Är väldigt nogrann av mig....därför blir det en del sprättande:)

/Lento

Tea-Louice sa...

känner väl igen det där med att sprätta när man syr täcken....
Efter två gigantiska (2x2m) lapptäcken/lekfiltar har jag tröttnat. Men med en overlock kanske det går lite snabbare. Hmm, det får nog bli en sån snart.

Thea sa...

Å vilka fina filtar du gör. Jag blir jättesugen på att sy en också. Bra present dessutom. Det är bara de coola tygerna som fattas...

Kaja sa...

Fina filtar!!

Tack för inspirationen. Jag har en del stora tygbitar liggande hemma som kanske ska få bli filtar då... Jag minns när vi fick barn så var det vi saknade mest små filtar i LAGOM tjocklek...