lördag 13 oktober 2007

Tillbaka igen efter en hård arbetsvecka










Har inte haft tid att fota mina grejer....så här kommer ytterligare en lunta m kläder på mitt snygga golv (inte klinkel denna gång:)). Mjukisdressen är, som det kanske syns, sydda av ett barnpåslakan a la 90 tal. Den är inte snygg eller retro, men väldigt mjuk och skön. Mönstret tilltalar nog de mindre mer än oss vuxna:)
Dressen m moln gillar jag mer, den går att använda länge då man kan justera vidden genom skärpet i midjan. Dessutom viker man upp ärmarna efter behov.
Den lila dressen är av ngt stretchigt tyg och var tänkt att passa en baby stl 74..men jag använder ju inte mönster....därför vart det helt plötsligt en 80-86a.
Ska låna ngr tidningar ottobre av lento, kanske kan jag få till stl bättre nästa gång.

Är mkt avis på lento då hon ska få en overlock.....min symaskin låter värre än en skördetröska, och den är nog inte gjord för att sy mer än ngr gardinlängder per år:) Märket är YAMATA, köpt på halens av mina svärföräldrar, och jag är dem mkt tacksam, för utan denna maskin hade jag aldrig fått upp ögonen för att sy. Jag tror dock inte att den håller så länge till och enl en försäljare på en syaffär i luleå, så tar han inte in det märket då det är omöjligt att få reservdelar.
Håll till godo
Ylva

1 kommentar:

Thea sa...

Smart knäppning måste jag säga! Och fin klänning.