lördag 13 oktober 2007

Retrobrallor!

Fick ett underbart tyg av min kära svärmor för ett bra tag sedan! Tyget föreställer John Blund och min sambo har haft det som överkast när han var liten. Har inte velat klippa i tyget av rädsla att jag ska klippa fel och tillslut inte kunna få till något fint av det:) Men nu är det gjort! Satte saxen i tyget förra veckan och nu i kväll har jag äntligen sytt färdigt Elinas superretrobrallor! Tycker själv att de blev häftiga och så originella, ingen annan på hennes dagis lär ha sådana byxor:)
Mönstret har jag ritat själv och de är i ca 98/104. Min dotter är rätt så smal och för det mesta så trillar byxorna av henne (att hon numera inte använder blöja gör ju inte saken bättre...) så detta mönster är speciellt framtaget för att hon ska kunna springa omkring och leka och inte ha hasande byxor jämt och ständigt:)

Har även klippt till en förklädesklänning i samma tyg och så blev det en liten bit kvar som jag ännu inte vet vad jag ska göra med....den som spar han har:) Håll utkik, framöver kommer mer John Blund!

Framsida

Baksida

/Lento

6 kommentarer:

rino sa...

oj vilket fint tyg! han blir garanterat snyggast på dagis!

Gekko sa...

Urnygga! Förstår din rädsla för att sätta saxen i tyget!
Jag har förresten klippt till en hoodie nu. Så då ska jag bara hinna sy ihop den. En början iaf!

Jes sa...

Stört coola byxor, härligt john blund tyg, detta tyg gick för dyra pengar på tradera förut. De andra barnen kommer bli avundsjuka på henne :)

Thea sa...

Vilka jättefina byxor! Så retro. Snygg mönsterpassning fram!

p.lu.to sa...

Tack, alltid lite svårt att få till det när det är stormönstrat tyg....baksidan blev inte lika bra men jag satsade på framsidan:)

Jag var faktiskt fundersam om jag skulle lägga ut tygstycket på tradera...men jag tänkte att det mer värde i sydda plagg:)

/Lento

KlaramedK sa...

OJOJOJ, min mamma har sytt påslakan till vagga i liknande tyg, gubben i vagnen är samma, fast mitt tyg är brunt med vita gubbar, kaniner och kor tror jag....måste nog hem och fota och lägga ut på min blogg!!

verkligen fina brallor förresten!
hoppas det är ok att jag länkar till din/er roliga pyssliga blogg?