onsdag 3 oktober 2007

Hängselbyxor!

Har haft ett par hängselbyxor tillklippta ett tag och i morse tog jag mig i kragen och sydde dem! Mönstret har jag sjäv ritat, men är ännu inte helt nöjd....de blev lite för korta över axeln så jag får nog förlänga där. Dessutom tycker jag att de har lite mycket tyg i ryggen, det blir lite fladdrigt om ni förstår vad jag menar:) Men det kanske är så med alla hängselbyxor?

Tyget är inköpt på Myrorna för en liten peng och muddväven kommer från Ohlssons tyger. Knapparna är från Myrorna de med.

Vill köpa lite velour och prova sy i det, tror att det blir super mysigt för lillkillen!




/Lento

5 kommentarer:

Botilda sa...

Du skulle ju kunna sy en kanal att sätta resår i, antingen i ryggen eller i sidorna, om du vill undvika fladder. De kommer att bli toppen i velour!

Thea sa...

Jättefina. Bra idé med resår. Snyggt med muddväv nedtill på bomullsbyxor, tycker jag.

p.lu.to sa...

Ja, bra ide med resåren!

Alltid välkommet med tips! Får se när jag hinner med nästa par i ny omarbeted version:)

/Lento

Jes sa...

Vilka fina byxor, gillar din modell, jag skulle aldrig våga rita ett eget mönster ännu, men blir inspererad av dig :). Fint tyg. Håller med Thea snyggt med muddväv nertill.

p.lu.to sa...

Tack! Klart Jes att du vågar rita mönster! Det är bara att prova sig fram,tiita på de kläder du har och tänk till:) Man kan få räkna med ett par provbyxor som får kasseras:)

/Lento