lördag 22 mars 2008

... och ännu en till...



...härlig vårjacka i det populära 70-tals tyget! Denna är i storlek 80 och ska flytta till en söt liten dam i Boden. Denna gång har jag, med hjälp av min svägerska som är på besök, lyckats sy in ärmmudden så att ingen söm syns! Tycker själv att det ser mer ordentligt och proffsigt ut! Jag har även sytt fast två band i stället för ett, allt för att riskera att det inte glipar. Invändig har jag som vanligt stängning med en tryckknapp.


Hoppas att Signes mamma blir nöjd!

Jag har färdigställt en beställning som jag tidigare bloggat om. Nu är byxorna till huvtröjan färdig att skickas till mottagaren!

/Lento

4 kommentarer:

florin design sa...

Innser att det var länge sedan jag var in här och kikade. Gillar verkligen omlotten!!!!

Jes sa...

Din jacka är bara så underbar :), Hur fick du sömen att bli "osynlig" kan du förklara.

Anonym sa...

Tack!...det är inte lätt att förklara....men däremot har jag sett en förklaring på en annnan blogg som jag tyvärr inte minns vilken det är! Kanske nån kan hjälp att tipsa var jag sett? Hon som hade bloggen hade sytt en jacka i blått mumintyg....

/Lento

Lina sa...

Hallå där! Vad fint det blev när mudden fick osynlig söm, det gör ju att man faktiskt helt kan vändsy en jacka. Man kan ju då ha den åt båda hållen... Du minns inte alls vilken blogg förklaringen finns på eller kommer du kanske ihåg hur du gjorde? Hade varit tacksam för svar.