lördag 8 mars 2008

Äntligen!

Äntligen är två projekt som har legat alldeles för länge på hyllan blivit färdiga!

Korgarna kommer att flytta till Övertorneå och jag hoppas att J blir nöjd! Förstår inte varför jag väntat så länge med att sy dessa, för när jag väl satte mig med dem var det ju superkul, även om det strulade en hel del... Bland annat gick min Singer sönder.....eller rättare sagt "ramlade" en nål ner i maskineriet. Har försökt opperera ut den, men den är borta...vet inte om jag törs sy med den... Som tur är har jag svärmors gamla trotjänare här och den fick rycka in:)




Klänningen är till min kompis Annas flicka L som var och hälsade på hos mig när L var enbart ett par veckor gammal i oktober 2007. Anna fick välja ett tyg som jag skulle göra en klänning av.....trodde nog inte att det skulle ta mig så här lång tid för att färdigställa den... Vad är det man säger...bättre sent än aldrig! Som plåster på såren har jag även sytt ett blöjfodral, möjligen hinner jag kanske knåpa ihop något mera:)



/Lento

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj här hade det hänt grejjer. Orange och fint! Vilka coola korgar med upphängning och klänningen är ju underbar. Även en ny typ av p.lu.to lappar ser jag.
/Karolina

Anonym sa...

Jag ser att också du har fyndat tyg på Jysk. Det har blivit mitt nya shoppingställe, visste inte att man kunde fynda där. Vilka fina korgar du har gjort. Jag har tänkt göra något liknande till hallen och ev till badrummet.
Du gör massor med fina saker!

Linda sa...

vad har du mellan tyget i korgarna? är det nån vadd? Jättefina och härlig färg, klänningen också

á Yeliqa sa...

Superfina korgar. Var de svåra att sy? Jag blev ju lite smått sugen jag också på att provsy en.

p.lu.to sa...

Tackar! Korgarna är inte speciellt svåra att sy, har hunnit med ganska många vid det här laget, det enda som jag upplever problematiskt är att sy i de förhållandevis tjocka tygerna. Korgarna består av fler lager tyg, ytter, foder och mellantyg,vilket min Singer har lite kämpigt med!

/Lento

Anonym sa...

Oj, vad fint ni gör! Klänningen i det rosarandiga tyget var superfin!
Tänkte också säga att jag sparkat igång min gamla ep-blogg igen :-) En blogg om allt och inget särskilt.
Ang skidorna.. Hade gärna följt ikväll, men jag ids inte valla för klisterföre..

Jes sa...

Vilka snygga korgar, kanske ska testa och göra såna att ha på våran gäst toalet att ha lite små pyssel i.