torsdag 13 mars 2008

Matkasse no. 1

Svägerskan är less på att köpa plastpåsar som inte är så miljövänliga och som inte heller är så snygga. Hon bad mig sy en i tyg...som mönster har jag använt mig av en plastpåse som hon tillhandahållit. Denna plastpåsetyp är inte bland de vanligaste på matbutiker, men en ack så praktisk variant när man ska sy den:) Endast ett stycke tyg, som sys ihop i sidorna och sedan kantas med kantband! Jag har sytt med förstärkt söm på overlocken för att det ska vara slitstarkt. Det som återstår att utveckla är ett mer förstärkt handtag...


..men för att vara den första av denna variant är jag väldigt nöjd!









/Lento

9 kommentarer:

Gulligan sa...

Den var jättefin!!

Carolina sa...

Supersnygg!

Anki på sytt/vurm sa...

Snygg, hur är botten gjord?
Är det avsydda hörn?
tycker det ser ut som en söm längst bottnen, men det syns ju inget på sista bilden.. *nyfiken*

p.lu.to sa...

Tackar! Botten är inte avsydd...den varianten brukar jag annars använda. Nu har jag gjort som vanliga plastkassar......hur ska jag förklara....man viker in en bit innan man syr sidosömmarna...kolla på plastpåsar du har hemma såkanske du förstår!


/Lento

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Mums...blir så glad när jag ser dina verk. /Karolina

Anonym sa...

Tackar för kommentarer,det värmer!

/Lento

Jes sa...

Både snygg & praktisk :)

Ida sa...

Oj vilken super idé! Jättefin blogg förresten!

Anonym sa...

Jätte fin matkasse! Ser fram emot att få mina egna....