fredag 2 november 2007

Magsjuk....

Skötväska att hänga på vagnstyret.


Flickorna behövde nya mössor. Dubbel fleece och tät runt ansiktet borde

klara lite kyla:) Jag har aldrig sytt mössor tidigare så detta är helt klart ett

experiment. Hoppas att de passar.


Har äntligen tillfrisknat efter en långdragen magsjuka, var tänkt att jag skulle ha jobbat hela helgen men sitter i karens 2 dygn efter senaste toabesök...
...Har även införskaffat mig en Pfaff hushållsmaksin m dubbelmatning för en vecka sedan!!!!
Den är helt fantastisk och om det var roligt att sy förut så är det underbart att sy nu. Min Yamata gick i princip sönder efter förra syjuntan hos Lento, när jag trätt om nålen för femte ´gången på en sträcka av 25 cm gav jag upp, som tur var hade lento en extra maskin som jag lånade resten av kvällen.

Här kommer en uppdatering av vad jag pysslat m under de senaste veckorna. Har även skapat en del väskor men eftersom kl är mkt och det är bäcksvart ute så får de visas upp ngn annan gång.

Ylva

3 kommentarer:

Jes sa...

Fina mössor, ser ut som POP mössan, har du gjort mömstret själv?

p.lu.to sa...

Hej Jes!
Tack.
Jag skissade av en mössa som min dotter har men som är väldigt sliten, vet att det inte är ngn pop mössa utan av ett billigare märke. Man vill gärna att de ska sitta tätt runt ansiktet och det gör dessa. Jag tippar på att det är en stl 52-54,jag minskade sömnsmånen litegrann på den som min yngre do skulle ha och det funkade faktiskt.
Ylva

Anonym sa...

Men alltså vilka otrolig fina saker ni syr. Ska bli väldigt rolig att se dom på riktigt också. Kul med alla retrotyger och glada färger.
På återseende
/Karolina