tisdag 1 januari 2008

Äntligen är det snart vardag!

Jul- och nyårshelgen har äntligen passerat och i morgon är det knega som gäller! I vår familj påbörjade vi det nya året med kräksjuka....lilleman blev dålig på nyårsafton, och peppar peppar än har ingen annan blivit sjuk:)

Nu kan jag också visa upp några julklappar. Till svägerskan blev det en väska, samma modell som tidigare,men nu med lite mer arbete på insidan. Blev väldigt nöjd, hittills den bästa väskan jag gjort! Svägerskan verkar också nöjd och använder den för fullt!

Några mössor han jag också med att virka. Det är så roligt när det går så fort och blir så bra!

Till min kära kollega S ville jag ge en liten julgåva. Det blev en liten förvaringskorg och en vetevärmare! Gjorde även en förvaringskorg åt mig själv så att det ska matcha i vårt gemensamma kontor:)

Slutligen har grannflickan J fått en huvtröja efter samma mönster som den förra. Denna gången blev det i svart fleece och som foder till huvan använde jag en gammal fleecefilt som J:s mamma gett! Hade tänkt mig rosa muddar men den rosa jag hade skar sig helt....ingen tid fanns för att köpa in rätt nyans....tyvärr! Nåja är rätt så nöjd ändå, vilket ägarinnan även verkar vara:)Bilden är vekligen inget att hänga i granen, men jag hoppas snart kunna få ett foto på lilltjejen med tröjan på!

Önskar alla en god fortsättning på det nya året!
/Lento

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År.
Vilka fina julklappar du åstadkommit, gissar att alla mottagarna är mer än nöjda. Finns (enligt mig) inget som värmer som hemmagjorda/egengjorda presenter/saker, det är något speciellt över dom.
/Karolina

Anonym sa...

Oj, vilka fina grejjer du gjort Lenita! Man blir riktigt impad! Väskan var otroligt snygg. Är det ett nytt tyg?

p.lu.to sa...

Tack Anna och Karolina! Ja tyget till väskan är nytt:) Ibland köper även jag nya tyger:=)

Ser fram emot att få se det du sytt!!!

/lento

Laila sa...

Men så mycket jätte fint du har skapat! Jag är jätte imponerad av väskan. Finns det möjlighet att beställa av dig?
lailass2@yahoo.se