söndag 6 januari 2008

Rosa flickan!



Min dotter, som inte tidtgare varit så brydd om färgen rosa, har till sin mors stora förskräckelse fått lite dille på denna färg:) Var eviga dag tittar hon på "Lazy town" och nu vet jag var ifrån det där med rosa kommer ifrån...."rosa flickan" Stephanie....alla som har sett programmet vet att hon verkligen står för färgen rosa:)

Efter att ha sytt ett par byxor åt lillebror ville även hon ha ett par, i rosa! Hade en rosa velour som fick duga men för att få det lite mindre flickigt och gulligt ville jag ha in lite bruna detaljer. Har inte hunnit sy såmycket på overlocken så det där med fickor och sticknigar behövs det tränas mer på! Av lathet använde jag den vanliga maskinen till några stickningar kring fickorna, och jag hade egentligen tänkt sticka ned muddväven men har inte idats trä om maskinen än:) Nåja, E är nöjd och det är huvudsaken!

Just nu känns det som att jag skulle kunna sitta uppe hela nätterna och bara sy, sy, sy!!! Det är så himla skoj!

/Lento

9 kommentarer:

Jes sa...

Vilka jätte fina byxor, sånna skulle jag vilja ha till mig själv. Känner oxå som du att jag skulle kunna sitta uppe hela nätterna och sy tyvärr är inte min sambo tilltalad av denna tanke och det kan man ju förstå. han tycker jag är osocial som bar vill sy. När sonen har somnat.

p.lu.to sa...

Tack! Ja det kan tyckas att man är lite osocial...men man får tänka på att barnen får kläder gjorda med kärlek:) Fast det kanske inte sambon bryr sig om:=) Min sambo sitter själv och är osocial vid datorn, så inga sura miner här inte....värre är det med sömnen:)

Anonym sa...

Så tufft det blev med dom bruna detaljerna samtidigt som tjejen får ROSA byxor, säg vad gör man inte för dom kära små liven.
Hur är det med din sy/blogg kollega, har hennes symaskin gått sönder mån tro?
/Karolina

Anonym sa...

Nej, Ylvas maskin är inte sönder det vet jag. Nog har hon sytt en del,men förmodligen inte haft ork att blogga:)


Lento-P.lu.to

Karolina sa...

Hej, hej! nu var det jag igen, skulle bara säga att nu har jag också en liten blogg, men där är det mest scrapbooking/kortmakeri som visas. Välkomna in ifall ni känner för det.

Karolina sa...

Det är helt ok att du länkar, då gör jag detsamma till dig/er :)

Anonym sa...

Hej Lenita! Hur har det gått med inskolningen i veckan?
Tänkte bara säga att jag sytt ett par tofflor till Agnes. De blev väldigt söta om jag får säga det själv :-) Ska försöka göra ett par till Emelia också, men det var lite knepigt att förstora mönstret... Har du nåt tips?
//Anna

á Yeliqa sa...

Åh så fina byxor. Jag har också en tjej som under en period vägrade ha något annat än rosa till min stora förskräckelse. Men det var bara att bita ihop och den rosa tiden kommer att gå över. Roligt är det ialla fall att se hur vackra de känner sig när de får på sig något med rosa :)

kilje sa...

Gillar den tuggummirosa färgen! Vilka snygga fickor!