söndag 9 december 2007

Snart är det jul....

...och det märks bland bloggarna! Många verkar producera julklappar som inte kan visas upp på bloggen:) Så är även fallet hos både mig och min kompanjon Ylva, för tillfället blir det en hel del virkande! Stackars tjocka släkten som får ta emot våra hemkomponerade klappar....

Har i dag sytt en "buff" eller vad de nu kan kallas de nya moderna pannbanden. Den ska flytta till grannhust på kvarteret. M önskade en utan någon applikation,själv har jag en med brun/vita blommor men det är väl bara fantasin som begränsar:) Har använt mig av ett svart trikåtyg och sytt ihop den med overlock. Det gick väldigt snabbt och kul var det! Hoppas nu att M blir nöjd och att den passar hennes hattmått!



Trevlig andra advent!
/Lento

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här händer det saker ser jag, vad roligt. "pannbandet" var ju riktigt snyggt, såg ett på stan idag som jag skulle vilja ha, men man kanske borde sy sig ett istället.

Jes sa...

Vilket snyggt pannband, jätteskönt i fleece.

Cecilia sa...

Stilrent och snyggt :)

Vad precis, jag ska till och göra ett pannband till min mamma i julklapp. Hur tycker du man enklast och snyggast syr ihop det?

p.lu.to sa...

Tackar!

Cecilia, jag provade mig fram och kom fram till följande. Sy först ihop den långa sidan av tygstycket så att det bildas en tub. Sedan vändsyr du, räta mot räta, ihop kortsidan och lämnar öppet en liten bit på baksidan. Sy ihop förhand påbaksidan, Volia!

Hoppas att du blev nå klokare:)

/Lento