torsdag 14 februari 2008

Triss i brallor!

Barnen har fortfarande lite dåligt med byxor..allra helst dottern...

Dessa svarta syskonbrallor är sydda i ett tunnt joggingtyg med röd mudd, allt inköpt på Ohlssons tyger. En väldigt enkel och smidig modell som inte är helt ovanlig bland sybloggarna:) Jag tränade lite med kedjesömmen på min Coverstyle genom att sticka ned sidosömmarna...och det gick så där...några hoppstygn här och där. Fler som känner igen syndromet?


För att piffa upp flickans garderob lite sydde jag henne ett par byxor i ett av mina favorittyger. Ni har sett det tidigare i form av en jacka, men jag har även sytt klänningar av detta underbara retrotyg! Tur att jag har en hel del kvar, tack mormor!


Det var allt för denna gång!
/Lento

4 kommentarer:

Jes sa...

Vilka härliga byxor gillar de brun oranga starkt.

Karolina sa...

Vad roligt att det kommit något nytt här. Vilka fina och SKÖNA byxor dina barn har fått.
/Karolina

kilje sa...

Fina brallor! Gillar särskilt de bruna o oranga. Jättesnyggt tyg.

madame k sa...

riktigt snygga byxor!