lördag 29 september 2007

Mitt absoluta favoritmönster!

Denna tunika och klänning är sydd av mitt absoluta favoritmönster! På tunikan har jag valt att endast ha öppning i ena ärmen, och i klänningen ville jag ha öppning på båda sidor. Den blir något trång att ta på med enbart en öppning, men med lite vilja och tålamod så går det:)

Grundmönstret har min bloggkollega Ylva komponerat ihop, sedan har jag modifierat något genom att göra ärmen lång samt använda mudd. Mudden är ju suverän när de små ska äta, så lätt att bara dra upp ärmen!

Båda plaggen är sydda av gamla påslakan och är fodrade med samma tyg. Fördelen med det är att tyget är väldigt mjukt och skönt mot huden:)
Min dotter Elina 3 år!
/Lento

5 kommentarer:

Majtjho sa...

Grymt snygg tunika/klänning!!!

/majtjho

p.lu.to sa...

Tackar! Kul att höra att fler än jag gillar dem:)

Skulle dock kunna tänka mig att den bruna hade blivit än snyggare med bruna kantband och med bruna muddat...men man tager vad man haver här hemma:)
/Lento

Systickan sa...

Jättefina - snyggt med öppningen i sömmen!!!

Botilda sa...

Ursnyggt! Vilket bra mönster ni fått till.

Jes sa...

Gud vilka snygga tunikor, mönstret är ju super, gillar verkligen klänningen med dubbel knäppnigen, den blir lite orientalisk.